what's hot or not!

Marimekko + hm tycker jag låter väldigt bra.

Medan jag hängde på Aftonbladet hittade jag även;

"Jag tipsar om vad du bör köpa, spara och slänga"
citat Sofi Fahrman.

Shit vad bra tänkte jag direkt, nu kan jag andas ut. Vintern är räddad, det är bara att följa Fahrmans budord så är det lungan.

Mer tips som man kan läsa om man sportar PLUS, på Aftonbladet är bland annat:
















"Spara: Den stickade baskern fortsätter att värma snyggt. Jag tycker att färger som lila och rött är snyggt till mörka ytterplagg.

Släng: Slips som modeaccessoar är inget för tjejer. Vill du få till den maskulina looken så kan jag tipsa om en väst i stället. "


Jag tänkte jättebra, för jag har ju en lila basker. Vilken tur att jag får använda den igen eftersom Sofi säger så. Och sen hörrni, släng alla slipsar. Ett big no-no kan ni ju läsa. Hon tipsar ju så fint om en väst istället. Spring - köp -  spendera!

Jag tycker bara att det är så sjukt tråkigt med alla listor på vad man får ha och inte ha på sig. Var tog kreativiteten vägen? Det är klart det är frivilligt att läsa, men hur som helst går det inte att förneka att hon med flera faktiskt har ett väldigt stort inflytande. Det kan vara väldigt mycket snyggare med en slips på en tjej som trivs i den än en person som påtvingat bär en väst "bara-för-att-de-säger-så". Alltså kom igen, hade jag deras inflytande skulle jag förvalta det annorlunda. Vad är det de vill? Göra alla till små kloner med väst och lila basker? Det skulle iofs vara ganska kul och ge många ett gott skratt.

Trender är kul men utan personligt omdöme blir det bara väldigt tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback