livsuppdatering

Jag har blivit ruskigt inaktiv och det börjar bli lite tråkigt att varje inlägg handlar om hur länge sen det var sedan jag skrev, så det ska jag styra upp nu. Sedan jag skrev sist har det iaf hänt en massa saker.

Jag har bland annat flyttat, till Stockholm närmare bestämt, och där har jag börjat på högskolan. Kungliga Tekniska Högskolan heter den och där plöjer jag igenom en civilingenjörslinje, Industriell ekonomi. De glömde skriva med i broschyren att Industriell ekonomi är väldigt krävande och upptar en alldeles för stor del av din vakna tid. Tack för den. Det är relativt intensivt med skolan och man är är här väldigt mycket. Men det är samtidigt mycket roligare än på gymnasiet och mycket friare.

Ikväll är det Halloweenfest/middag med indek och det ska bli kul. Frågan är vad man ska klä ut sig till. Ska gå en vända på stan och inventera Buttericks eller så. Annars blir det improvisation, och sådant är ju alltid kul. 

Men för tillfället sitter jag i datasalen och försöker få hjälp med min p-uppgift i programmering. Att jag skulle programmera med entusiasm trodde inte ens jag existerade då jag aldrig riktigt varit en datortjej va. Men nu sitter jag här och programmerar spel. Det finns hopp så att säga. Men labassistenten hjälper mig inte så mycket som jag vill. Sniket.

Snart ska jag, Maria och Johanna iväg på spinning/styrka. Väldigt kul pass. Ännu lustigare var att vi igår var på afro power dans. Vi viskade till jorden och hälsade på solen med rytmiska rörelser. Faktiskt ganska kul. Testa!

Nu ska jag skriva pseudokod på uppmaning av labassistenten här. Jaja.

Ciao.

Kommentarer
Postat av: sandra

lite kul med uppdatering ibland. vad blev det för utklädnad? och hörrudu, du har visst varit en datortjej, på den tiden lunarstorm var inne. dvs. barbietiden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback