Wie geht's?

Guten tag. Idag har det varit skola hela dagen lång och så nu sitter jag här. Tyska var ju faktiskt kul och jag skulle nog vilja läsa det igen lite mer. Hmm. Får kolla upp det lite mer.

Och snart ska ansökan in till högskolan också. UUU. Vad ska man välja liksom? Typ arkitekt, läkare, civilingenjör i industriell ekonomi eller teknisk design, civilekonom, journalist osvosv? Jag dör, jag kommer aldrig kunna bestämma mig.
Det som skulle vara kul är väl det som alla säger att de ska bli: något med mode eller designer. Har aldrig riktigt övervägt de så mycket utan tänkt att det är bara roliga hobbygrejer men alltså det skulle vara väldigtväldigt kul. Men probably kommer jag läsa till något "bra och säkert". Typ civilingenjör. Men det är säkert kul och så med varierade arbetsuppgifter. Men ändå så låter det jävligt tråkigt.
What the fuss, jag har ju chansen nu att satsa på något jag tycker är kul och inspirerande. Ska man fega eller för att de andra är osäkra branscher?
Förut var jämt mitt standarsvar att jag skulle bli något där jag kan bli rik. Men nu så vill jag verkligen ha ett KUL jobb. Men samtidigt vill jag ha pengar. Men att det är kul går först. Har jag mognat eller vad har hänt med mig som alltid varit karriärsinriktad med sikte på framgång och pengar. Nu är min strävan att det ska vara något kul och ett varierat yrke. Det är inte lätt när det är svårt. Jag vill ju resa också, och spela fotboll och och och.. en massa grejer. Hur ska man hinna allt det då?
Och sen om jag flyttar ska jag flytta själv till en ny stad där jag är alldeles ensam. Visst är det en utmaning och så, men jag är ganska bekväm och gillar det här trots allt. Här har jag mitt lag, mina vänner, familj.
Jag får fundera mer eftersom jag inte blev klokare av det här fluminlägget. Sorry. Men det blir så ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback